Як уберегтися від недостовірної інформації?

Опубліковано Unknown | Мітки:

Інтернет пропонує колосальну кількість можливостей для навчання, але є і велика частка інформації, яку ніяк не можна назвати ні корисною, ні надійною.
Користувачі Мережі повинні мислити критично, щоб оцінити точність матеріалів, оскільки абсолютно будь-хто опублікувати інформацію в Інтернеті.

Це, зокрема, відноситься до дітей, які схильні думати: «Раз в Інтернеті - значить, правильно». У газет або журналів є перевіряючі люди: коректор і редактор. Але Інтернет не зможе перевірити, наскільки правдива розміщена інформація.

Розкажіть дітям, як працює Інтернет, і поясніть, що кожен може створити сайт і ніхто йому не ставити ніяких питань. Навчіть дітей використовувати широке коло джерел і перевіряти все, що вони бачать в Мережі.

ЯК НАВЧИТИ ДІТЕЙ ВИЗНАЧАТИ ПОМИЛКОВІ МАТЕРІАЛИ? Починайте, коли діти ще маленькі. Тепер, коли навіть дошкільники використовують Інтернет, важливо навчити їх відрізняти факти від думок як можна раніше.

Запитуйте дітей про знайдену ними в Інтернеті інформацію. Наприклад, для чого потрібний цей сайт? Для розваг? Продажі товару? Чи є на сайті контактна інформація або розділ «Про нас»? Спонсорується сайт кимось або це місце суспільної дискусії? І подумайте: чи є Інтернет найкращим місцем для пошуку цієї інформації?

Переконайтеся, що діти перевіряють зібрану в Мережі інформацію в інших джерелах. Для перевірки матеріалів зверніться до інших сайтів або ЗМІ - газетам, журналам і книгам. Привчіть дітей радитися з вами.

Заохочуйте використання дітьми різних джерел. Візьміть їх з собою в бібліотеку або придбайте для них енциклопедію на диску. Це дасть дітям доступ до альтернативних джерел інформації. Навчіть дітей ефективним способам пошуку. Це сильно збільшить їх можливості отримання якісної інформації. Один із способів - привчити дітей користуватися не однією пошуковою машиною, а кількома.

0 коментарі: